Gesso (ג'סו) - סוגים ושימושים


Gesso (ג'סו) הוא צבע בסיס המשמש לאמנות, בד"כ כבסיס לציורים. במשיחה על משטח הוא מתייבש במהירות לגוון לבן חזק. קיימות גרסאות של ג'סו בכל גוון נדרש, על ידי החלפת הצבען, אך הצבע הלבן הוא השכיח ביותר. ניתן למרוח אותו כל קנווס, עץ, נייר וכד'. ג'סו שחור וג'סו שקוף (שלא מצאתי בארץ) הם סוגים נוספים שאולי תרצו להשתמש בהם.



בארט ג'ורנל הוא יכול יכול להסתיר כיתוב או טעויות. במידה ואתם משתמשים בדפים דקים מדי הוא יעבה את הדף ויאטום אותו. תוכלו להשתמש במדיומים נוספים כמו צבעי אקריליק ואחרים מבלי שהצבע יעבור לצד השני של הדף. הג'סו גורם לצבע ולפיגמנטים להיצמד לדף, הוא חוסך צבע ויוצר טקסטורות. בד"כ מורחים פעם אחת ומייבשים ואז מורחים שוב ומייבשים (תמיד לייבש קודם). הגסו קיים במרקמים שונים (תלוי במותג), בעיקר בוצי ונוזלי. המריחה נעשית על ידי מברשת או ספוג ואם הג'סו בוצי וסמיך מאוד אפשר לשטח אותו (או לעשות טקסטורות) עם כרטיס אשראי ישן.

צפו בסרטונים, זה יעזור לכם וימחיש את כל מה שכתבתי:

בהכנת רקע עם שכבה עבה של ג'סו, תוכלו להשתמש בטכניקת הוספת חריטה של צורות והוספת צבעי אקריליק שונים.
סרטון הדרכה כאן.
במידה ואתם רוצים למרוח שכבה ג'סו דקה אפשר לערבב עם מעט מים, אפשר ליצור צורות בשימוש עם סטנסלים (שבלונות), או למרוח את הג'סו מעל נייר טישו דק ומקומט ליצירת טקסטורה מעניינת.

ג'סו מתייבש די מהר, לכן אם השתמשתם בכלים כמו סכיני ציירים, שבלונות, מכחולים וכד' מהרו לשטוף אותם לפני שיתייבש.

הג'סו שאני משתמשת בד"כ הוא של חברת XTC (ג'סו בוצי) הג'סו לא יקר והוא מעולה.
אפשר למצוא אותו בכל חנות של יצירה ואומנות בגודל 220 מ"ל (המחיר נע מ- 21 ש"ח ל- 30 ש"ח). הוא קיים גם בגודל של 500 מ"ל. לא ממליצה לרכוש בגרפוס, כי המחיר שם הכי גבוה.
לירושלמים - חנות "ידי אומן" ו- "הכל פנאי" (בקשו לעשות כרטיס מועדון, זה חינם והוא נותן לכם 10% הנחה בכל קניה) מוכרות את המוצר במחיר הזול ביותר. אפשר למצוא אותו גם אונליין בחנות ארט דיפו במחיר של 29.90 ש"ח לגודל 500 מ"ל.


ג'סו נוזלי שמצאתי בחנות "ידי אומן" בירושלים הוא של חברת "pebeo - Studio Acrylics". מחיר כמות של 500 מ"ל הוא 35 ש"ח (מומלץ להעביר ג'סו נוזלי לבקבוק קטן, זה יקל עליכם בשימוש).

לרכישה מאתר Simon Says Stamp:



DIY

ניתן להכין ג'סו בבית אבל אני מוצאת שזו טרחה ולכן מעולם לא ניסיתי.
מדריכי וידאו:
Clear Gesso (ג'סו שקוף) 
אם תרצו, קיימים ברשת מדריכים נוספים.

אפשר להוסיף צבע אקריליק לג'סו לבן ולשנות את צבעו.

בקרוב - פוסטים על מדיומים אחרים.
אתם מוזמנים לעקוב אחרי בפייסבוקאינסטגרםPinterest.